een rustige start

5 januari 2015 - La Paz, Bolivia

Na een lange reis van zo'n 24 uur kwamen we uitgeput op het vliegveld van La Paz aan. Onderweg hadden we allerlei rampscenario's bedacht voor het verloop op het vliegveld en met de taxi's, maar gelukkig viel het erg mee. Er heerste een vriendelijke sfeer. De douane maakte een gezellig praatje, het vliegveld personeel was heel behulpzaam toen Marjolein zich niet zo lekker voelde en we werden geholpen aan een taxi. De chauffeur was heel vriendelijk.We hielden er rekening mee te worden beroofd en hadden ons geld en pasjes op verschillende plekken verstopt. We maakten ons klaar om in discussie te gaan over de prijs van de taxirit toen hij precies het bedrag vroeg wat in de lonely planet staat. We namen dankbaar afscheid en vielen voldaan in slaap met op de achtergrond toeterend La Paz en een snurkorkest van onze kamergenoten.
De eerste 2 dagen zijn we rondom het hostel gebleven, we hadden behoorlijk last van hoogteziekte. Het is een vreemde gewaarwording om naar lucht te moeten happen als je richting de wc loopt, een pauze halverwege was een must!
We zijn gister naar de markt gelopen, wat een hele ervaring was! We hebben weinig winkels gezien, vooral heel veel vieze stalletjes waar je vanalles kunt kopen, van scheermesjes tot snoepjes en hamburgers. Ook hebben we draaimolens gezien, welke met de hand worden rondgedraaid!
We voegen een foto van ons ontbijtje toe

1. Valerie:
    5 januari 2015
    Leuk!
  2. Renske:
    6 januari 2015
    Lieve mensen,
    Dat was een heftige start van jullie reis, maar La Paz ligt ook zo ontzettend hoog!
    Ik zie op de foto dat Wouter in z'n t-shirt zit; is het daar niet flink koud? Geniet van een slow start; maar dat 'slow' is ook wel nodig als ik 't bericht lees...........
  3. Gerard:
    7 januari 2015
    Ik hoop dat jullie inmiddels voldoende hersteld zijn. Hebben jullie al wat verder om jullie heen kunnen kijken?
    groet, Gerard
  4. Carla:
    7 januari 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wat heftig die hoogteziekte! Hopelijk is dat nu over en kunnen jullie nu nog meer genieten van alle ervaringen. Fijne vakantie verder.
  5. Renske:
    9 januari 2015
    Alles oke met jullie?
    Al een beetje gewend aan het leven op zo'n hoogte?