Ons rondje Bolivia in een notendop

18 februari 2015 - Isla Del Sol, Bolivia

Het is al weer enige tijd geleden dat jullie iets van ons hoorden. We hebben veel meegemaakt! We hebben Cochabamba verkent met zijn enorme markten, Machu Picchu van Bolivia bezocht; Incallajta. Een prachtige Inca stad waarvoor geen geld is om het goed bij te houden, waardoor we ons onderzoekers voelden in een overgroeide Inca stad. We wilden eerst met gids, maar dat bleek erg duur, dus we hebben allerlei info van internet gehaald en op die manier onszelf gegidst. Erg leuk!

Hierna zijn we naar Parque Torotoro gegaan. Hier zijn we samen met twee Franse meisjes  en een lokale gids twee dagen het national park in gegaan. We hebben dinosaurier voetsporen gezien, uitgelegd gekregen hoe het landschap is ontstaan en we zijn een hele diepe grot in gegaan!

Vervolgens hebben we drie dagen gehiked rondom Samaipata. Waarbij we ook El Fuerte hebben bezocht, een enorme Inca ruine. Sucre viel ons wat tegen, maar de mijnen van Potosí en het carnavalsfeest van de mijnwerkers was heel leuk!

Tijdens onze tour vanuit Tupiza door indrukwekkend, divers landschap, eindigend op de zoutvlakte, hebben we lekker onderuit gezeten in de jeep. En genoten van de maaltijden van de kokkin Nancy.

Toen hadden we genoeg energie om vanuit La Paz de El Choro trek te lopen! Het was een uitdagende wandeling door de bergen. Met de kampeerspullen op onze (Wouters) rug en voldoende eten voor 4 dagen mee! We vonden het heel gaaf om de wandeling helemaal zelfstandig te plannen!

Tenslotte zijn we naar het Titicaca meer gegaan. Met een bootje zijn we naar Isla del Sol gevaren, waar we over het hele eiland zijn gewandeld in twee dagen, Inca ruines bekeken en op het strand gezeten. Genieten!

1. Gerard:
    18 februari 2015
    Fijn een overzicht te krijgen van jullie reis. De foto's laten zien iets zien van een ontspannen reis ondanks jullie inspannende tochten. Veel verschillende situaties maar wel altijd de bergen en de hoogteverschillen. Mooi helder weer hebben jullie niet altijd maar op de foto.s ziet het er prachtig uit. Nu genieten van Peru, wat natuurlijk anders is nu jullie al zoveel weken Zuid Amerika-ervaring hebben opgedaan.
  2. Renske:
    21 februari 2015
    Lieve mensen,
    Zoals Wiesje al schreef: jullie hebben al een serie stoere trips achter de rug! Veel van Bolivia gezien en nu op naar Peru!
    Leuk die foto's; ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.
    Hopelijk alles goed qua gezondheid.
    Take care!
  3. Simone:
    27 februari 2015
    Wat een gave trip zo! Als jullie terug zijn gaan we uitgebreid foto's kijken! Poeh, met al die kampeerspullen en al het eten op je rug lijkt het me wel zwaar... Heel veel plezier en vooral ook een fijne verjaardag! XX Simone
  4. Janine Posthumus:
    27 februari 2015
    Lieve Marjolein en Wouter, ik ben erg onder de indruk van jullie verhalen. En Gefeliciteerd Lieverd!!! X Janine