de laatste hikes!

22 maart 2015 - Huaraz, Peru

Eenmaal in Lima, besloten we niet langs de kust te blijven reizen. We wilden nog één keer naar een wandelgebied; Huaraz! Na een flink bochtige busreis kwamen we moe en hijgend aan op grote hoogte. We moesten weer wennen aan de hoogte! Op deze hoogte leven verschillende typen kamelen; lama's, alpaca's, vicuñas en guanacos. De laatste leeft zuidelijker dan onze reis, vicuñas zijn beschermd, maar we hadden al veel goeds gehoord over lama en alpaca vlees! Stom genoeg hebben we nooit de moeite genomen om het uit te proberen! Gelukkig vonden we in Huaraz een restaurant waar we een heerlijk stuk alpaca vlees konden eten! Het smaakte naar hert en was erg lekker klaargemaakt! Na deze voedzame maaltijd zijn we drie dagen gaan wandelen. We hebben mooie uitzichten, watervallen en laguna's gezien! Na de kou in de bergen en de pittige wandelingen waren we klaar voor hitte en niks doen aan het strand!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renske:
    22 maart 2015
    Lieve mensen, tot het laatste stukje van jullie reis blijven jullie maar steeds bijzondere avonturen beleven! Veel plezier in de laatste fase van jullie reis!
    Liefs uit Haarlem.
  2. Renske:
    22 maart 2015
    Wat hebben jullie deze reis al verschillende soorten dieren gezien; van kamelen tot condors, zeeleeuwen en pinguins!
    (Hopelijk geen enge spinnen en andere insecten.......) En wat zullen jullie inmiddels een geweldige conditie hebben!
  3. Renske:
    22 maart 2015
    Lieve avonturiers, jullie beseffen toch wel dat deze lezer vanavond haar tas inpakt met dossiers en verslagen om morgen weer naar haar werk te gaan. Om morgen in een werkdag weer teveel te moeten doen in 8 uur en morgenavond weer moe thuis te komen (en dan heb ik maandagochtend geen berg beklommen......) Maar ik blijf dromen........van watervallen, berggeiten en kronkelpaadjes.........
  4. Carla:
    Hoi Marjolein en Wouter,
    Mooie verhalen met veel bijzondere indrukken! Het is hier nauwelijks voor te stellen hoe anders jullie wereld daar is zo 100% in de natuur. Geniet van jullie laatste vakantieweken. Hier was het vandaag zalig lenteweer voor het eerst! Lekker om de zon op je huid te voelen.... Jullie komen in het goede jaargetijde terug (misschien schrale troost). Veel plezier en liefs! Groetjes
  5. Gerard:
    23 maart 2015
    Na alle hikes nu echt rust aan het strand of zijn jullie toch nog niet uitgewandeld? Een lekker warm strand is natuurlijk wel lekker. Ik ben benieuwd of jullie erg gebruind terugkomen in Nederland. Is de bagage wat zwaarder geworden door alle mogelijke leuke herinneringen? Het is hier wat kouder dan bij jullie ondanks de lente, dus geniet van het warme strand!