de eerste hikes!

10 januari 2015 - Coroico, Bolivia

Na de vorige blog hebben we een heel leuke eerste sightseeing dag gehad in La Paz (3600 m)! We zijn in de teleférico over de stad gegaan in een bakje. Leuk om de stad van boven te zien! Boven kwamen we in de buurt El Alto, een armer gedeelte van de stad, waar het een drukte van jewelste is op straat. We keken onze ogen uit! We waren samen met Max uit ons hostel, die vloeiend Spaans spreekt. Met haar hulp dachten we met gemak een busje te vinden naar de andere teleférico. Het bleek niet makkelijk de weg te vinden met de hulp van locals, iedereen wees ons een andere kant op! Maar het is gelukt!
's Avonds wilden we een bus boeken naar het titikaka meer, maar moesten eerst pinnen. Dit bleek geen makkelijke opgave, de pinautomaten weigerden ineens onze pas! In een barre zoektocht naar andere pinautomaten door de stromende regen kwamen we nog bij een groot protest uit met spandoeken en vuurwerk.
De volgende ochtend kwam de bus ons ophalen bij ons hostel, maar Marjolein had opnieuw last van hoogteziekte. We besloten de bus niet te nemen en in plaats daarvan naar een lager gelegen gebied te gaan.
Inmiddels zitten we alweer een paar dagen in Coroico (1750 m) We zijn heel blij dat we naar dit dorp zijn gegaan! We hebben al twee hele mooie wandelingen gemaakt met prachtige uitzichten en langs watervallen! Op het gezellige dorpsplein hebben we trots onze vieze schoenen gefotografeerd. Dit weekend is er markt, we zijn benieuwd!

1. Carla:
    10 januari 2015
    Liefs en groetjes!
  2. Marcelle:
    13 januari 2015
    Heeey wouter en marjolein!
    Volgensmij hebben jullie het prima naar jullie zin daar! Wel vervelend dat Marjolein zo veel last heeft van hoogte ziekte...
    Xx
  3. Simone:
    16 januari 2015
    Wat een gave ervaring, wandelen in zo'n ander gebied is vast bijzonder, op zoek naar alle planten en beesten die we in Nederland niet hebben! Veel plezier! Xxx
  4. Renske:
    16 januari 2015
    Leuk die foto's!
    Geld pinnen, een bus uitzoeken; niks gaat natuurlijk vanzelf. Jullie zullen steeds wel veel moeten uitzoeken. Best een overgang als je uit het overgeorganiseerde Nederland komt.
    Verder lijkt het me allemaal geweldig om mee te maken; ik verheug me al op de foto's!